Bild som visar vilken format det ska vara 922 gånger 935 pixlar

Välkommen ut på våra islekbanor!

I dag öppnar vi åtta av kommunens 20 islekbanor: Linnévägen, Nybroparken, Gamla Berget, Zinkstigen, Norslund, Timmervägen, Stenslund och Hosjöstrand.

Den senaste veckan har bjudit på en gynnsamt stabil temperatur för att få till en bra is på våra islekbanor.

Från och med idag är vi helt färdiga med spolningen av åtta av dessa, som nu kan öppnas för åkning.

De finns vid: Linnévägen, Nybroparken, Gamla Berget, Zinkstigen, Norslund, Timmervägen, Stenslund och Hosjöstrand.

Vi planerar att fortsätta spola upp resterande 16 islekbanor under jullovet om vädret är med oss.

Uppdaterad information om islekbanorna kommer att finnas på islekbanornas webbsida. Här kan du även se på en karta var banorna finns.

Mycket nöje önskar kommunens trafik- och markavdelning!

Sidan uppdaterad 2018-12-20