Två killar som badar.

Nu på lördag invigs det nya badhuset!

Nu har det blivit dags för den officiella invigningen av Lugnets nya badhus. Invigningen är nu på lördag, den 17 december, klockan 12.00 men dagen bjuder på mycket mer än så!

Äntligen är Lugnets nya badhus på plats.

Vi bjuder på en invigning, där du som vår gäst ges möjligheten att både bada gratis och få en halvtimmeslång guidad rundtur i de nya lokalerna.

Ta med hela familjen för ett premiärdopp eller upptäcktsfärd.

Kulturskolans elever står för musiken, och även för konsten som visas upp i gången mellan sporthallarna och badets foajé.

Program/Invigning nya badhuset

Lördagen den 17 december:

• Klockan 09.00-11.30: Guidade rundturer med start varje hel och halv timme. En rundtur tar cirka 30 minuter.
  • Klockan 12.00: Officiell Invigning med bandklippning och tal. Kulturskolans trumpetare står för fanfaren. Kulturskolans nyckelharpaelever spelar i foajén.
  • Klockan 12.15-18.00: Bada gratis. Begränsat antal platser!

Läs mer om badhuset på lugnet.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Välkommen!

Sidan uppdaterad 2022-12-15