Bild från lokalen på Holmgatan där studentradion sänder under Musikhjälpen

Studentradio för Musikhjälpen 2018

Dalarnas Studentradio arrangerar en alldeles egen Musikhjälpen för att samla in pengar. I en lokal på Holmgatan sänder de både radio och TV på webben dygnet runt den här veckan.

För att engagera många personer har studenterna bjudit in gäster och artister som kommer uppträda och intervjuas. Sändningarna pågår hela veckan, från måndagen den 12 december klockan 12.00, till söndagen den 16 december klockan 16.00.

Det kommer att vara olika auktioner och tävlingar, och alla pengar som samlas in går via Musikhjälpen till Radiohjälpen. Temat för Musikhjälpen 2018 är ”Alla har rätt att funka olika”. Huvudsyftet är att hjälpa människor med funktionsnedsättning, som är en av världens mest diskriminerade grupper.

Mer information

Dalarnas Studentradio för Musikhjälpen 2018 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Musikhjälpen 2018 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sidan uppdaterad 2018-12-10