Lyssna på sidan Lyssna

Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

en ko

Om Naturskolan på lätt svenska

Vad är Falu Naturskola?

Naturskolan är inte en skola med egna elever utan en resurs för förskolor, skolor och allmänheten i Falu kommun. Naturskolan har fem lärare som arbetar med alla barn i kommunen. Naturskolan har djur på Dikarbacken som alla kan besöka gratis.

Vad gör Falu Naturskola?

Hos Naturskolan lär sig barn om naturen, hållbar utveckling, Faluns historia och att samarbeta med varandra. Positiva upplevelser i naturen är grunden för att kunna ta till sig miljöfrågorna. Familjer besöker naturskolans djur på Dikarbacken.

När kan man komma till Falu Naturskola?

Elever kommer till Naturskolan några gånger med sin förskola eller skola.

Familjer är alltid välkomna till Dikarbacken. Ibland har Naturskolan aktiviteter för allmänheten, till exempel lammvisningar i slutet på april, Mors dag-firande i maj och Djurens Jul-firande i december. Dessa aktiviteter är gratis.

Hur hittar man till Falu Naturskola?

Ta buss 14 från Knutpunkten till Götgården eller till Krondiksdammen om du vill besöka Dikarbacken.

Parkering för bil finns på Lilltorpet.

Välkommen!

Sidan uppdaterad 2019-04-05