Ungdomar som sitter i Falun centrum och pratar och kollar på sina mobiler.

Fritid för unga i Falun

För dig mellan 13 - 18 år!

Vårt arbete utgår från vad du vill göra. Gör din röst hörd, upptäck nya intressen, träffa nya människor, genomför idéer eller bara delta om det är det du helst vill göra. Valet är ditt!

Med stöd från oss kan du starta projekt, göra evenemang, dra igång workshops, producera musik, skapa film, planera innebandycup eller något helt annat. Vi kan tipsa om kontakter, erbjuda lokaler, ge ekonomiskt stöd eller tipsa om vart du kan söka pengar, komma med pepp och ge förslag på vad som kan vara bra att tänka på.

Hör av dig!

Kanske tänker du nu: Men jag har ju ingen färdig idé, eller: Jag har ingen aning om vad jag vill göra, men jag vill ju ha någonstans att vara och jag vill ju ha något att göra! Perfekt! Hör av dig till oss!

Tanken är inte att du som ung ska göra eller komma på allting helt själv. Skicka iväg ett DM / mail och skriv hej bara, så tar vi det därifrån! Det går också bra att maila oss på fritidforunga@falun.se.

Fritid för unga har en fokusmålgrupp på 13–18 år och vi rör oss över hela kommunen. Våra häng och aktiviteter kan även rikta sig till både yngre och äldre målgrupper om det passar och att utrymme finns. Håll koll på vårt Instagramkonto och Bästa lovet.

Våra lokaler

Vi har vår bas i Kulturhuset Tio14 och lokalen Studio som ligger vid huvudentrén. Men vi är mobila och lyssnar av vart det finns intresse att skapa olika typer av mötesplatser, både tillfälliga och mer fasta över en längre tid. Vill du vara på landsbygd, i centrum, vid en badstrand eller någon annanstans? Inga problem.

Det finns lokaler för alla typer av verksamheter, vilket ger oss goda möjligheter att se till att det du vill göra också går att genomföra.

Följ oss på Instagram!

Vi heter @fritidforungafalun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. på Instagram, följ oss där.

Sidan uppdaterad 2023-11-23