Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Denna nyhet är äldre än 6 månader och kanske inaktuell. Eventuella länkar kan vara trasiga.

Flicka som håller i kamera inne i studio med grön bakgrund

Missa inte filmkursen på Kulturskolan

Drömmer du om att skapa film? Då har du chansen att boka in dig på filmkurs på Kulturskolan tillsammans med filmpedagogen Lovisa Sjörsgård.

Under året kommer du att lära dig skapa filmer med hjälp av enkla verktyg, göra animeringar, trickfilma, green screen, testa på att göra ”giffar” och mycket annat kul!

Du behöver ingen förkunskap eller utrustning. Allt som behövs finns på plats och
vår filmpedagog kommer lära ut film på grundnivå.

Filmkursen är på tisdagar, 16.00-17.30 för årskurs 3-4, 18.00-19.30 för årskurs 5-6. Platsen är Kulturskolan på Kulturhuset tio14 i Falun.

Kursen startar tisdagen den 10 oktober. Observera att antalet platser är begränsade, sex platser/grupp, totalt tolv elevplatser. Kostnaden är 600 kronor per termin.

Anmälan hittar du här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bakgrunden till filmkursen är att Kulturhuset Tio14 får hjälp från Svenska Filminstitutet, och därmed förutsättningar att utveckla filmkulturell verksamhet med anlitad filmpedagog Lovisa Sjörsgård.

Sidan uppdaterad 2023-10-02